lions clubs international en covid-19

Naast de vele initiatieven op lokaal en Belgisch vlak draagt Lions Club Kontich ook bij tot de humanitaire steunacties, wereldwijd georganiseerd door Lions Clubs International Foundation (LCIF).

Normaal zijn LCIF acties verenigd rond vijf thema's die elk een belangrijke uitdaging uitmaken voor de mensheid: Diabetes, Oogziekten, Honger, Milieu en Kanker bij kinderen.  Hier is, hopelijk tijdelijk, een zesde thema aan toegevoegd: lokale gemeenschappen steunen om de COVID-19 pandemie te overwinnen.

Ook bij deze zesde prioriteit verleent LCIF belangrijke assistentie en helpt verder om het post-COVID-19 "nieuwe normaal van morgen" vorm te geven. Het filmpje hieronder geeft een sprekend overzicht.

Lions and Leos ZINGEN "Lean on Me" (Bill Withers)

COVID-19 was een wereldwijde pandemie die de planeet flink heeft veranderd. Op 30 maart 2020 overleed de Amerikaanse singer en songwriter Bill Withers. Zijn nummer "Lean On Me" had tijdens de lock-down wel een zeer bijzondere betekenis gekregen, met een wereld vol "social distancing" en die mensen vooral elektronisch connecteerde.

Doorheen dit alles bleef Lions steeds ten dienste staan van de medemens.

We serve no matter what the circumstances. Where there's a need, there's a Lion to lean on.

de lions beweging in zijn eerste dagen: 1917-1920