Lions Club Kontich, een Duurzame Held

Gedurende 12 maanden mogen acht organisaties, waaronder de plaatselijke
Lions Club zich de Lokale Duurzame Helden van Kontich noemen

Lions Club Kontich was op de viering vertegenwoordigd door Erik Van de Sande, bestuurslid

Het gaat om de Leefboerderij Casa Di Mauro, de chauffeurs voor de Voedselbank, Lions Club Kontich, de Pamperbank, de Mooimakers van de Transvaalstraat, de sociale kruidenier De Kompanie, Pegode vzw en de Welzijnsschakels in Kontich.

Lions Club Kontich werd o.a. geselecteerd omwille van de structurele steun aan 't Spinneke vzw en de Sociale kruidenier De Kompanie.

Verder zette de Club tijdens de Corona lockdown een bijkomend initiatief op poten en werden een 30-tal laptops geschonken aan kinderen van kansarme gezinnen om thuis les te kunnen volgen.

Ziehier een volledig overzicht van de Club's sociale werken.

Meer details op de site van de Vlaamse Vereniging van Steden en Gemeenten en de reportage in Het Laatste Nieuws.

Receptie op het Gemeentehuis: deelnemers van de 8 genomineerde organisaties