25 jaar Lions Club Antwerpen-Elsdonk - we feliciteerden schriftelijk

Lions Club Antwerpen-Elsdonk

Geachte Mevrouw de Voorzitter,

Geachte Leden,

25 jaar geleden stonden de leden van Lions Club Kontich mee aan de wieg van een jonge, ambitieuze en dynamische vrouwenclub, die dienstbaarheid hoog in het vaandel voerde.

Het zou niet de meest eenvoudige noch de snelste start blijken, getuige de anekdotes en getuigenissen van onze nestor, Tony Steemans, toen zeer betrokken bij de voorbereidingen.

Maar eind goed, al goed : Lions Club Antwerpen-Elsdonk was geboren!

Jullie aanloopperiode was het begin van een succesvol avontuur binnen het Lionisme in onze zone, district, het multidistrict en zelfs Lions Club International, waarvan wij als peterclub op de eerste rij getuige mochten zijn.

De verwezenlijkingen die jullie realiseerden zijn talloos, de verhalen daarrond zonder twijfel beklijvend, met een lach en een traan.

Tony Steemans (96j, LCK) op de viering van 7 mei 22 - gelukkig met het succes van zijn peterclub en fier de verjaardagscake mee te mogen aansnijden.

De tijd staat echter niet stil en voor men zich er van bewust is, is de jeugd vervlogen en spreekt men van een kwarteeuw.  In een mensenleven breken dan de jaren van ontbolstering aan : de tijd waarop men tot volwassenheid komt, een relatie aangaat en een gezin sticht, een carrière uitbouwt, … Met andere woorden, de mooiste tijd gaat net.

Het mag jullie dan ook niet verwonderen dat wij reikhalzend uitkijken naar jullie nieuwe initiatieven en projecten.  Weet dat jullie altijd rechtstreeks of onrechtstreeks op onze steun zult kunnen rekenen.

Lions Club Kontich wenst jullie een gelukkige verjaardag en nog een veelvoud aan jubilea, als bewijs van de eeuwige jeugd die een club nu éénmaal in zich meedraagt.

Met warme Lions-groeten,

Erik Van De Sande