Steun voor Oekraïense vluchtelingen

Het Mina Telghuis, het voormalige klooster op de Antwerpsesteenweg in Kontich, is in gebruik genomen als opvangplaats voor Oekraïense vluchtelingen. De gemeentelijke diensten hebben het gebouw volledig opgeknapt en het werd een warme thuis voor deze mensen. Vijf families, samen 25 mensen, vinden er momenteel onderdak.

Lions club Kontich droeg bij door het schenken van enkele wasmachines en voorzag een grote raamwand van nieuwe gordijnen.

Op 5 oktober werden Lions leden Guido Dua, voorzitter, Peter Dieleman, voorzitter van het sociale comité en Gert Mussche ter plaatse ontvangen en rondgeleid door Jesse Wouters, coördinator vluchtelingen (Oekraïne).

Verder schonk Lions Club Kontich 1000 euro als bijdrage voor het inrichten van taallessen in Edegem.

Zie verslag over Mina Telghuis in het Nieuwsblad - met dank.