Cantabile en Lions Club Kontich

Vitaly Samoshko, 1ste pr. Koningin Elisabethwedstr. '99

UITNODIGING

Op zaterdag 01 april 2023 20u is Lions Club Kontich voor de zesde maal hoofdorganisator en sponsor van het 19de Cantabile Laureatenconcert in de Blauwe Zaal van De Singel te Antwerpen. Na Jean-Claude Vanden Eynden in 2016 en Eliane Rodrigues in 2018 programmeren we dit jaar, na het laureatenconcert, een speciaal gastoptreden van pianist Vitaly Samoshko - winnaar van de Koningin Elisabethwedstrijd 1999.
De opbrengst van deze avond komt ten goede aan de sociale werken van Lions Club Kontich zoals 't Spinneke en Huize Iris in Kontich, 't Karwei in Boechout en Zonnekamp.

Over Cantabile

Cantabile

Cantabile streeft naar de verheffing van de pianocultuur in Vlaanderen en tracht deze doelstelling te bereiken door:

• het inrichten van een tweejaarlijkse pianowedstrijd voor jongeren tot 19 jaar, tijdens de pare jaren;
  • het inrichten van een tweejaarlijkse compositiewedstrijd voor piano, tijdens de onpare jaren;
  • het organiseren van recitals en concerten voor de bekroonde pianisten.

De wedstrijd stimuleert zowel jongeren, ouders als leraars bij hun inzet voor de pianostudie terwijl, in het verlengde daarvan, de aangeboden recitals en concerten voor de noodzakelijke podiumvastheid zorgen, dikwijls in samenspel met een voltallig symfonieorkest.

Finale 18de Cantabile concert in 2018

Editie 2022 van de pianowedstrijd

De 20ste  Cantabile pianowedstrijd voor de Jeugd werd afgerond met een boeiende finale, ditmaal op zondag 27 maart 2022.  Details en de uitslag van de finale zie je hier.

Op de Lions concertavond van 1 april 2023 zullen we de 1ste laureaat-finalisten van elke graad van de pianowedstrijd aan het werk zien, begeleid door het Limburgs Orkest - Jeugd en Muziek.

Herbeleef het 18de Laureatenconcert van de Cantabile Pianowedstrijd uit 2018 - video

Hoofdsponsors